W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miejski
w Ostrowie Wielkopolskim


Al. Powstańców
Wielkopolskich 18
63-400 Ostrów Wielkopolski

tel. (+48) 62 58 22 400
fax (+48) 62 736 64 07
e-mail: um@umostrow.pl

elektroniczna skrzynka
podawcza ePUAP:
/MiastoOstrowWielkopolski/skrytka

serwis www: umostrow.pl

Wniosek o wydanie decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego

Podstawa prawna ustawa z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2022 r. poz. 503 z późn. zm.)
ustawa z dnia z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2022 r. poz. 2000 z późn. zm.)

I. WYMAGANE DOKUMENTY:

Wniosek
Załączniki
- Jedna kopia mapy zasadniczej w skali 1:1000 lub 1:500 (dla inwestycji liniowych dopuszczalna skala 1:2000) przyjętej do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, obejmująca teren, którego wniosek dotyczy i obszar, na który inwestycja będzie oddziaływać – niezarysowana i nieopisana przez wnioskodawcę (mapa musi przedstawiać co najmniej obszar w granicach znajdujących się w odległości  nie mniejszej  niż trzykrotna szerokość frontu  działki objętej wnioskiem o ustalenie warunków zabudowy oraz nie mniejszej niż 50 metrów)
- Jedna kserokopia wyżej wymienionej mapy zasadniczej z naniesionymi granicami terenu objętego wnioskiem, obszaru oddziaływania planowanej inwestycji i  planowanego zagospodarowania terenu
- Opinie lub uzgodnienia z gestorami sieci, informujące czy istniejące lub projektowane uzbrojenie terenu jest wystarczające dla zamierzenia budowlanego (w zależności od potrzeb dotyczące przyłącza: wody, kanalizacji sanitarnej, energii, gazu, ciepłociągu itp.)
- Dodatkowe rysunki uszczegóławiające określenie planowanego sposobu zagospodarowania terenu oraz charakterystyki zabudowy i zagospodarowania terenu (dobrowolne)
- Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach (wyłącznie w przypadku inwestycji mogących znacząco oddziaływać na środowisko i potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko)
-Dokument pełnomocnictwa (jeśli został ustanowiony pełnomocnik)
- Dowód uiszczenia opłaty skarbowej z tytułu udzielenia pełnomocnictwa w wysokości 17 zł (jeżeli został ustanowiony pełnomocnik)
- Dowód uiszczenia opłaty skarbowej za wydanie decyzji o warunkach zabudowy dla wnioskowanej inwestycji – 598 zł (zwolnienie z tej opłaty przysługuje tylko właścicielom oraz użytkownikom wieczystym nieruchomości, której dotyczy wniosek)
- Inne


II. OPŁATY

Z dniem 20 lipca 2020 r. weszła w życie zmiana stawki opłaty skarbowej za wydanie decyzji o warunkach zabudowy z 107 zł na 598 zł.

W myśl przepisów ustawy z dnia 19 czerwca 2020 r. o dopłatach do oprocentowania kredytów bankowych udzielanych przedsiębiorcom dotkniętym skutkami COVID-19 oraz o uproszczonym postępowaniu o zatwierdzenie układu w związku z wystąpieniem COVID-19, osobami zwolnionymi z opłaty skarbowej bez względu na rodzaj planowanej inwestycji są właściciel lub użytkownik wieczysty terenu, którego wniosek dotyczy.

UWAGA!

Zmiana numeru rachunku bankowego. Opłatę skarbową należy uiścić na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Ostrowie Wielkopolskim nr 80 1020 2212 0000 5102 0461 1572.


III. TERMIN ODPOWIEDZI:

Zgodnie z przepisami ustawy z dnia z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego: załatwienie sprawy wymagającej postępowania wyjaśniającego powinno nastąpić nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej – nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania oraz ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (65 dni - do terminu nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa do dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu)

IV. JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA:

Wydział Polityki Przestrzennej, pok. 201 (II piętro)

Tel. 62 582 22 01

V. TRYB ODWOŁAWCZY

Od decyzji służy stronom prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Kaliszu za pośrednictwem Prezydenta Miasta Ostrowa Wielkopolskiego w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.

VI. UWAGI

WZÓR WNIOSKU UDOSTĘPNIONY W DOC ORAZ PDF 

VII. RODO:

Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informuję, iż :
Administratorem Danych jest Gmina Miasto Ostrów Wielkopolski, 63-400 Ostrów Wielkopolski, al. Powstańców Wielkopolskich 18, tel.: (62) 58-22-400, fax.: (62) 736-64-07, e-mail: um@umostrow.pl,
Administrator Danych wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z siedzibą w Urzędzie Miejskim w Ostrowie Wielkopolskim, 63-400 Ostrów Wielkopolski, al. Powstańców Wielkopolskich 18, e-mail: iod@umostrow.pl.
Dane osobowe są gromadzone i przetwarzane w celu realizacji obowiązków Administratora Danych, w związku z załatwianą sprawą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c)- RODO- Ustawa o Planowaniu i Zagospodarowaniu Przestrzennym oraz Kodeks Postępowania Administracyjnego,
- przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze – wydanie decyzji o ustaleniu lokalizacji celu publicznego,
- w celach archiwalnych
Dane osobowe będą usuwane w terminach wskazanych w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych lub innych przepisach prawa, regulujących czas przetwarzania danych, którym podlega Administrator Danych.
Dane osobowe będą przekazywane odbiorcą w rozumieniu przepisów o ochronie danych tj.: podmioty świadczące usługi pocztowe, informatyczne oraz stronom postępowania, instytucjom uzgadniającym i opiniującym w myśl ustawy z dnia 27 marca 2003 roku o Planowaniu i Zagospodarowaniu Przestrzennym oraz w ustawy z dnia 14 czerwca 1960 roku Kodeks Postępowania Administracyjnego a także innym podmiotom, w zakresie, w jakim są one uprawnione do ich otrzymywania na podstawie przepisów prawa,
Podanie danych Osobowych jest niezbędne do zrealizowania uprawnienia wynikającego z przepisów prawa a konsekwencją ich niepodania będzie brak możliwości rozpatrzenia wniosku o wydanie decyzji o warunkach zabudowy.
Osoba, której dane są przetwarzane, w granicach określonych Rozporządzeniem, ma prawo do:
- żądania od Administratora Danych dostępu do swoich danych osobowych,
- sprostowania, ograniczenia, przetwarzania danych,
- wniesienia skargi do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych – Stawki 2, 00-193 Warszawa

Załączniki

Powiadom znajomego