Wniosek o wydanie decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego
Podstawa prawna ustawa z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, ustawa z dnia z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
I. WYMAGANE DOKUMENTY:
Wniosek
UWAGA!
Zgodnie z załącznikiem do rozporządzenia Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 20 lutego 2024 r. w sprawie określenia wzoru formularza wniosku o ustalenie lokalizacji inwestycji celu publicznego albo warunków zabudowy (Dz. U. z 2024 r. poz. 351) oraz w związku z rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 15 lipca 2024 r. w sprawie sposobu ustalania wymagań dotyczących nowej zabudowy i zagospodarowania terenu w przypadku braku miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (Dz.U. z 2024 r. poz. 1116) uprzejmie informujemy, że od dnia 26 lipca 2024 r. obowiązują nowe wzory wniosków o wydanie decyzji o warunkach zabudowy oraz o wydanie decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego.
Załączniki
- Jedna kopia mapy zasadniczej w skali 1:1000 lub 1:500 (dla inwestycji liniowych dopuszczalna skala 1:2000) przyjętej do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, obejmująca teren, którego wniosek dotyczy i obszar, na który inwestycja będzie oddziaływać – niezarysowana i nieopisana przez wnioskodawcę (mapa musi przedstawiać co najmniej obszar w granicach znajdujących się w odległości nie mniejszej niż trzykrotna szerokość frontu działki objętej wnioskiem o ustalenie warunków zabudowy oraz nie mniejszej niż 50 metrów)
- Jedna kserokopia wyżej wymienionej mapy zasadniczej z naniesionymi granicami terenu objętego wnioskiem, obszaru oddziaływania planowanej inwestycji i planowanego zagospodarowania terenu
- Opinie lub uzgodnienia z gestorami sieci, informujące czy istniejące lub projektowane uzbrojenie terenu jest wystarczające dla zamierzenia budowlanego (w zależności od potrzeb dotyczące przyłącza: wody, kanalizacji sanitarnej, energii, gazu, ciepłociągu itp.)
- Dodatkowe rysunki uszczegóławiające określenie planowanego sposobu zagospodarowania terenu oraz charakterystyki zabudowy i zagospodarowania terenu (dobrowolne)
- Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach (wyłącznie w przypadku inwestycji mogących znacząco oddziaływać na środowisko i potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko)
-Dokument pełnomocnictwa (jeśli został ustanowiony pełnomocnik)
- Dowód uiszczenia opłaty skarbowej z tytułu udzielenia pełnomocnictwa w wysokości 17 zł (jeżeli został ustanowiony pełnomocnik)
- Dowód uiszczenia opłaty skarbowej za wydanie decyzji o warunkach zabudowy dla wnioskowanej inwestycji – 598 zł (zwolnienie z tej opłaty przysługuje tylko właścicielom oraz użytkownikom wieczystym nieruchomości, której dotyczy wniosek)
- Inne
II. OPŁATY
Z dniem 20 lipca 2020 r. weszła w życie zmiana stawki opłaty skarbowej za wydanie decyzji o warunkach zabudowy z 107 zł na 598 zł.
W myśl przepisów ustawy z dnia 19 czerwca 2020 r. o dopłatach do oprocentowania kredytów bankowych udzielanych przedsiębiorcom dotkniętym skutkami COVID-19 oraz o uproszczonym postępowaniu o zatwierdzenie układu w związku z wystąpieniem COVID-19, osobami zwolnionymi z opłaty skarbowej bez względu na rodzaj planowanej inwestycji są właściciel lub użytkownik wieczysty terenu, którego wniosek dotyczy.
UWAGA!
Zmiana numeru rachunku bankowego. Opłatę skarbową należy uiścić na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Ostrowie Wielkopolskim nr 80 1020 2212 0000 5102 0461 1572.
III. TERMIN ODPOWIEDZI:
Termin wydania decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego wynosi 65 dni.
Do terminu nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa do dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu.
IV. JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA:
Wydział Polityki Przestrzennej, pok. 201 (II piętro)
Tel. 62 582 22 01
E-mail: wpp@umostrow.pl
V. TRYB ODWOŁAWCZY
Od decyzji służy stronom prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Kaliszu za pośrednictwem Prezydenta Miasta Ostrowa Wielkopolskiego w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.
VI. UWAGI
WZÓR WNIOSKU UDOSTĘPNIONY W DOC ORAZ PDF
VII. RODO:
Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólnego rozporządzenia o ochronie danych, zwanego dalej RODO) informujemy, że:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych, jest Gmina Miasto Ostrów Wielkopolski, reprezentowana przez Prezydenta Miasta Ostrowa Wielkopolskiego, 63-400 Ostrów Wielkopolski, al. Powstańców Wielkopolskich 18, tel.: 62-58-22-400, fax.: 62-736-64-07, e-mail: um@umostrow.pl;
2. Administrator Danych wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym można się skontaktować:
- listownie przesyłając korespondencję na adres: Inspektor Ochrony Danych, al. Powstańców Wielkopolskich 18, 63-400 Ostrów Wielkopolski;
- telefonicznie pod numerem 62-58-22-102;
- pisząc e-mail na adres: iod@umostrow.pl;
3. Pani/Pana dane osobowe są przetwarzane w celu realizacji zadań związanych z wydawaniem decyzji o warunkach zabudowy/decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego. Następnie Państwa dane będziemy przechowywać w celu wypełnienia obowiązku archiwizacji dokumentów oraz rozporządzeń wykonawczych.
4. Podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest:
- art. 6 ust. 1 lit. c. RODO na podstawie obowiązujących przepisów prawa, tj. ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego oraz aktów wykonawczych.
5. Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych mogą być podmioty upoważnione na podstawie przepisów prawa, podmioty uprawnione do obsługi doręczeń oraz świadczące usługi serwisowe dla użytkowanych w Urzędzie systemów informatycznych.
6. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.
7. Posiada Pani/Pan prawo:
- dostępu do treści swoich danych oraz prawo żądania ich sprostowania, prawo do żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych w przypadku gdy osoba, której danę dotyczą kwestionuj prawidłowość danych osobowych,
8. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa), gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie ich danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016r.;
9. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest obowiązkowe, w zakresie w jakim przesłankę przetwarzania danych osobowych stanowi przepis prawa. Konsekwencją niepodania przez Panią/Pana tych danych osobowych będzie brak możliwości rozpatrzenia sprawy.
10. Pani/Pana dane osobowe nie będą podlegać automatycznym sposobom przetwarzania danych osobowych opierających się na zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji, w tym nie będą podlegać profilowaniu.