Ankieta dla mieszkańców dotycząca ewidencji zbiorników bezodpływowych i przydomowych oczyszczalni ścieków
PODSTAWA PRAWNA:
Podstawa prawna: art. 3 ust. 3 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t. j. Dz. U. z 2025 r., poz. 733)
I. WYMAGANE DOKUMENTY:
Ankieta
II. OPŁATY:
Bez opłat
III. JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA:
Wydział Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska - Referat Gospodarki Odpadami i Energetyki Miejskiej.
IV. TRYB ODWOŁAWCZY:
Brak.
V. UWAGI:
W przypadku braków formalnych lub merytorycznych składający ankietę zostanie wezwany do jej uzupełnienia.
VI. OBOWIĄZEK INFORMACYJNY:
Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólnego rozporządzenia o ochronie danych, zwanego dalej RODO) informujemy, że:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych, jest Gmina Miasto Ostrów Wielkopolski, reprezentowana przez Prezydenta Miasta Ostrowa Wielkopolskiego, 63-400 Ostrów Wielkopolski, al. Powstańców Wielkopolskich 18, tel.: 62-58-22-400, fax.: 62-736-64-07, e-mail: um@umostrow.pl;
2. Administrator Danych wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym można się skontaktować:
- listownie przesyłając korespondencję na adres: Inspektor Ochrony Danych, al. Powstańców Wielkopolskich 18, 63-400 Ostrów Wielkopolski;
- telefonicznie pod numerem 62-58-22-102;
- pisząc e-mail na adres: iod@umostrow.pl;
3. Pani/Pana dane osobowe są przetwarzane w celu wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na administratorze - m.in. prowadzenie ewidencji zbiorników bezodpływowych, przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie miasta Ostrowa Wielkopolskiego oraz zadań kontrolnych. Następnie Państwa dane będziemy przechowywać w celu wypełnienia obowiązku archiwizacji dokumentów wynikających z ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach oraz Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.
4. Podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest:
- art. 6 ust. 1 lit. c. RODO – przetwarzanie jest niezbędne do wykonania obowiązku prawnego ciążącego na administratorze - tj. ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku, ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska oraz ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego;
- art. 6 ust. 1 lit a) na podstawie udzielonej zgody osoby, której dane dotyczą (nr telefonu,) – w celu ułatwienia kontaktu.
5. Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych mogą być podmioty upoważnione na podstawie przepisów prawa , podmioty uprawnione do obsługi doręczeń oraz świadczące usługi serwisowe dla użytkowanych w Urzędzie systemów informatycznych.
6. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane zgodnie z ustawą z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach oraz Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych. W przypadku danych udzielonych na podstawie zgody do czasu jej wycofania lub zaprzestania przetwarzania.
7. Posiada Pani/Pan prawo:
- dostępu do treści swoich danych oraz prawo żądania ich sprostowania, jeśli są błędne lub nieaktualne,
- prawo do żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych w przypadku gdy osoba, której dane dotyczą kwestionuj prawidłowość danych osobowych.
W przypadku danych przetwarzanych na podstawie zgody (nr telefonu) przysługuje Pani/Panu prawo do wycofania udzielonej zgody oraz usunięcia danych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem, pisząc na adres wskazany w pkt. 2
Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy o ochronie danych osobowych;
Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest obowiązkowe, w zakresie w jakim przesłankę przetwarzania danych osobowych stanowi przepis prawa. W pozostałych przypadkach podanie przez Panią/Pana danych osobowych na charakter dobrowolny.