Zgłoszenie o wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych
I. PODSTAWA PRAWNA:
Art. 28 ustawy z dnia 04.02.2011 roku o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 (Dz. U. z 2022 r., poz. 1324 z późn.zm.)
II. WYMAGANE DOKUMENTY:
· w przypadku osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej nieposiadającej osobowości prawnej - numer lub indeks identyfikujący podmiot we właściwym rejestrze publicznym, potwierdzający status podmiotu;
· numer NIP, o ile wnioskodawcy taki numer nadano;
· adres poczty elektronicznej oraz numer telefonu podmiotu zamierzającego prowadzić żłobek lub klub dziecięcy;
· decyzję potwierdzającą spełnienie wymagań przeciwpożarowych,
· decyzję potwierdzającą spełnienie wymagań sanitarno-lokalowych, o której mowa w art. 25 ust. 2a pkt 1 ustawy, lub opinię, o której mowa w art. 25 ust. 2a pkt 2 ustawy;
· w przypadku osoby fizycznej zaświadczenie o niekaralności za przestępstwo popełnione umyślnie;
· oświadczenie o posiadaniu tytułu prawnego do lokalu, w którym ma być prowadzony żłobek lub klub dziecięcy;
· w przypadku osoby fizycznej - numer PESEL;
· informację o godzinach pracy żłobka lub klubu dziecięcego;
· adres poczty elektronicznej i numer telefonu żłobka lub klubu dziecięcego;
· informację, czy żłobek lub klub dziecięcy jest dostosowany do potrzeb dzieci niepełnosprawnych lub wymagających szczególnej opieki;
· wysokość opłat w żłobku lub klubie dziecięcym;
· numer rachunku bankowego podmiotu prowadzącego żłobek lub klub dziecięcy.
Wraz z wnioskiem podmiot przedstawia stosowne oświadczenie, w celu potwierdzenia dokonanej opłaty.
W celu sprawdzenia zgodności danych: odpis z odpowiedniego rejestru, dokument potwierdzający tożsamość, zaświadczenie o niekaralności lub dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu, w którym ma być prowadzony żłobek lub klub dziecięcy.
III. OPŁATY:
1000zł – na podstawie uchwały Nr XLII/501/2017 Rady Miejskiej Ostrowa Wielkopolskiego z dnia 30 listopada 2017r.
IV.TERMIN ODPOWIEDZI:
Organ prowadzący rejestr jest obowiązany dokonać wpisu podmiotu do rejestru w terminie
7 dni od dnia wpływu do tego organu wniosku o wpis wraz z dołączonymi do niego dokumentami.
Jeżeli organ prowadzący rejestr nie dokona wpisu w terminie 7 dni, a od dnia wpływu wniosku do tego organu upłynęło 14 dni, podmiot może rozpocząć działalność. Nie dotyczy to przypadku, gdy organ wezwał podmiot do uzupełnienia wniosku o wpis nie później niż przed upływem 7 dni od dnia jego otrzymania. W takiej sytuacji termin, o którym mowa w zdaniu pierwszym, biegnie odpowiednio od dnia wpływu uzupełnienia wniosku o wpis.
V. JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA:
Wydział Spraw Społecznych - Referat Zdrowia i Rodziny
VI. TRYB ODWOŁAWCZY:
W szczególnych wypadkach, gdy wydawana jest decyzja o wykreśleniu lub o odmowie wpisu do rejestru żłobków i klubów dziecięcych odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem organu, który wydał decyzję. Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
VII. UWAGI:
Wnioski oraz dokumenty są składane wyłącznie drogą elektroniczną za pomocą systemu teleinformatycznego.
Wnioski składane są zgodnie z wzorami określonymi przez ministra właściwego do spraw rodziny zamieszczonymi w systemie teleinformatycznym.
W sprawach z wniosków, wójt, burmistrz lub prezydent miasta doręcza pisma wyłącznie za pomocą systemu teleinformatycznego.