Wydanie zezwolenia na prowadzenie placówki wsparcia dziennego
I. PODSTAWA PRAWNA:
Art. 19 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 roku o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz. U. z 2022 r., poz. 447 z późn.zm.)
II. WYMAGANE DOKUMENTY:
· Wniosek o wydanie zezwolenia;
· Dokumenty potwierdzające tytuł prawny do nieruchomości, na terenie której placówka wsparcia dziennego ma prowadzić działalność;
· Odpis z właściwego rejestru;
· Dokumenty dotyczące nadania numeru identyfikacyjnego REGON oraz NIP;
· Statut placówki wsparcia dziennego lub jego projekt;
· Regulamin organizacyjny placówki wsparcia dziennego lub jego projekt;
· Informację o sposobie finansowania placówki wsparcia dziennego oraz o nie zaleganiu w regulowaniu zobowiązań podatkowych i składek na ubezpieczenia społeczne, ubezpieczenia zdrowotne, Fundusz Pracy i Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych;
Dokumenty do wglądu:
· Dokumenty poświadczające kwalifikacje kierownika placówki oraz kadry zatrudnionej w placówce;
· Oświadczenia dotyczące władzy rodzicielskiej, obowiązku alimentacyjnego, niekaralności (zgodnie z treścią art. 25, 26, 27 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 roku o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej – dotyczy pracowników placówki).
III. OPŁATY:
Bez opłat
IV. TERMIN ODPOWIEDZI:
Do 30 dni
V. JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA:
Wydział Spraw Społecznych - Referat Zdrowia i Rodziny
VI. TRYB ODWOŁAWCZY:
W szczególnych wypadkach, gdy wydawana jest decyzja o wykreśleniu lub o odmowie wpisu do rejestru odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem organu, który wydał decyzję. Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.