Udostępnienie spisu wyborców
Udostępnienie spisu wyborców
Spis wyborców jest to spis wszystkich osób, którym przysługuje prawo wybierania. Spis wyborców dla każdego obwodu głosowania sporządza Prezydent Miasta na podstawie Centralnego Rejestru Wyborców. Wyborca może być wpisany tylko do jednego spisu wyborców.
Osobie, której dane są przetwarzane w Centralnym Rejestrze Wyborców umożliwia się wgląd do rejestru, każda osoba może pobrać informację o danych przetwarzanych w tym rejestrze. Wniosek można złożyć:
· w wersji papierowej, opatrzonym własnoręcznym podpisem w Urzędzie Miejskim w Ostrowie Wielkopolskim przy ul. Aleja Powstańców Wielkopolskich 18 – Referat Ewidencji Ludności, Dowodów Osobistych i Spraw Mieszkaniowych – pierwsze piętro pokój 107,
· lub w wersji elektronicznej, opatrzonym kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym przy użyciu usługi elektronicznej udostępnionej przez Ministra Właściwego do Spraw Informatyzacji, po uwierzytelnieniu tej osoby w sposób określony w art. 20a §1 ustawy z dnia 17.02.2005r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, z zastrzeżeniem §2.
Każdy wyborca może złożyć pisemny wniosek utrwalony w postaci papierowej opatrzony własnoręcznym podpisem w Urzędzie Miejskim w Ostrowie Wielkopolskim przy ul. Aleja Powstańców Wielkopolskich 18 – Referat Ewidencji Ludności, Dowodów Osobistych i Spraw Mieszkaniowych – pierwsze piętro pokój 107, o udzielenie informacji, że został w spisie ujęty.
Termin składania wniosków:
od 26 kwietnia 2024r. do 4 czerwca 2024r.