W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miejski
w Ostrowie Wielkopolskim


Al. Powstańców
Wielkopolskich 18
63-400 Ostrów Wielkopolski

tel. (+48) 62 58 22 400
fax (+48) 62 736 64 07
e-mail: um@umostrow.pl

elektroniczna skrzynka
podawcza ePUAP:
/MiastoOstrowWielkopolski/skrytka

serwis www: umostrow.pl

Wydział Spraw Obywatelskich

XML

Wydawanie dowodów osobistych

Podstawa prawna: ustawa z 6.08.2010 r. o dowodach osobistych; rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z 26.02.2019 r. w sprawie warstwy elektronicznej dowodu osobistego; rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z 5.10.2021 r. w sprawie wzoru dowodu osobistego, jego wydawania i odbioru oraz utraty,...

Zgłoszenie rejestracji działalności gospodarczej, zmiany wpisu do ewidencji działalności gospodarczej, informacji o zawieszeniu i wznowieniu wykonywania działalności gospodarczej, likwidacji działalności gospodarczej

Podstawa prawna: Konstytucja Biznesu. I. WYMAGANE DOKUMENTY: Wniosek o wpis do ewidencji działalności gospodarczej (CEIDG-1). II. OPŁATY: Nie pobiera się. III. TERMIN ODPOWIEDZI: Organ gminy przekształca wniosek, o którym mowa w ust. 2, na postać dokumentu elektronicznego, opatruje go kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo...

Wpisanie wyborcy do rejestru wyborców

Podstawa prawna: Art. 19 ustawy z dnia 5 stycznia 2011 roku – Kodeks wyborczy I. OPŁATY: Nie pobiera się II. TERMIN ODPOWIEDZI: 5 dni III. JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA: Wydział Spraw Obywatelskich (WSO) IV. TRYB ODWOŁAWCZY: Na decyzję o odmowie wpisania do rejestru wyborców przysługuje prawo wniesienia skargi do Sądu Rejonowego w Ostrowie...

Zgłoszenie wyjazdu za granicę na okres dłuższy niż 6 miesięcy oraz zgłoszenie powrotu

Podstawa prawna: Ustawa z dnia 24 września 2010 roku o ewidencji ludności.   I. WYMAGANE DOKUMENTY: 1. Wypełniony formularz druku „Zgłoszenie wyjazdu poza granice Rzeczypospolitej Polskiej” lub „Zgłoszenie powrotu z wyjazdu poza granice Rzeczypospolitej Polskiej – odrębny dla każdej osoby (druki do pobrania w Urzędzie Miejskim – Referat Obsługi...

Wymeldowanie z miejsca pobytu stałego lub czasowego

Podstawa prawna: Ustawa z dnia 24 września 2010 roku o ewidencji ludności. I. WYMAGANE DOKUMENTY: 1. Wypełniony formularz druku „Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu stałego” lub „Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu czasowego” – odrębny dla każdej osoby (druki do pobrania w Urzędzie Miejskim – Referat Obsługi Mieszkańców lub poniżej). 2....