Obwieszczenie WGS.ROS.6220.2.2023
Wersja strony w formacie XMLZnak sprawy | WGS.ROS.6220.2.2023 |
---|---|
Typ sprawy | Ochrona środowiska |
Znak pisma | WGS.ROS.6220.2.2023 |
Rodzaj dokumentu | podanie do publicznej wiadomości |
Data ważności ogłoszenia |
Zgodnie z art. 33 ust. 1 w związku z art. 79 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2023r., poz. 1094 z późn. zm.) zawiadamiam, że na wniosek Regionalnego Zakładu Zagospodarowania Odpadów Sp. z o.o. w Ostrowie Wielkopolskim Prezydent Miasta Ostrowa Wielkopolskiego wszczął postępowanie administracyjne w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn.: „Rozbudowie Regionalnego Zakładu Zagospodarowania Odpadów w Ostrowie Wielkopolskim”, którego lokalizacja przewidziana jest na działce nr 2/13, obręb nr 0146 w Ostrowie Wielkopolskim, do którego wjazd zostanie poprowadzony przez teren działek nr 2/2 i 2/6, obręb nr 0146 w Ostrowie Wielkopolskim.
Planowane przedsięwzięcie zaliczone zostało do przedsięwzięć mogących zawsze znacząco oddziaływać na środowisko zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. z 2019 r., poz. 1839 z późn. zm.).
Organem właściwym do wydania decyzji w przedmiotowej sprawie jest Prezydent Miasta Ostrowa Wielkopolskiego.
W toku prowadzonego postępowania stanowiska zajęły organy określone w art. 77 ust. 1 pkt 1, 2 i 4 ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udział społeczeństwa w ochronie środowiska oraz oceny oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2023 r., poz. 1094 z późn. zm.) tj. Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Poznaniu, Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Ostrowie Wielkopolskim oraz Dyrektor Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Poznaniu.
Organ określony w art. 77 ust. 1 pkt 3 ww. ustawy nie wyraził opinii wskazując na brak podstaw prawnych do jej wyrażenia, uzasadniając że planowane przedsięwzięcie nie jest kwalifikowane jako instalacja, o której mowa w art. 201 ust. 1 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska.
Informuję o możliwości składania uwag i wniosków w przedmiotowej sprawie, w ramach udziału społeczeństwa w postępowaniu, w terminie 30 dni licząc od dnia 09.02.2024 r. do dnia 09.03.2024 r. (włącznie).
Uwagi i wnioski można składać w Referacie Ochrony Środowiska Wydziału Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska Urzędu Miejskiego w Ostrowie Wielkopolskim Aleja Powstańców Wielkopolskich 18 pisemnie, ustnie do protokołu w godzinach pracy Urzędu Miejskiego w Ostrowie Wielkopolskim, tj. od godz. 8:00 do godz. 16:00, lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej bez konieczności opatrywania ich kwalifikowanym podpisem elektronicznym, na adres e-mail: ros@umostrow.pl
Uwagi lub wnioski złożone po upływie terminu, o którym mowa powyżej pozostaną bez rozpatrzenia.
Organem właściwym do rozpatrzenia złożonych uwag i wniosków jest Prezydent Miasta Ostrowa Wielkopolskiego.
Informuję, że istnieje możliwość zapoznania się z treścią raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko oraz pozostałą dokumentacją sprawy w Referacie Ochrony Środowiska Wydziału Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska Urzędu Miejskiego w Ostrowie Wielkopolskim, w godzinach pracy urzędu tj. od godz. 8:00 do godz. 16:00.
Publiczne obwieszczenie następuje z dniem 08.02.2024 r.