W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miejski
w Ostrowie Wielkopolskim


Al. Powstańców
Wielkopolskich 18
63-400 Ostrów Wielkopolski

tel. (+48) 62 58 22 400
fax (+48) 62 736 64 07
e-mail: um@umostrow.pl

elektroniczna skrzynka
podawcza ePUAP:
/MiastoOstrowWielkopolski/skrytka

serwis www: umostrow.pl

Wniosek o wydanie decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy architektura, budownictwo, zagospodarowanie przestrzenne
Komórka odpowiedzialna Wydział Polityki Przestrzennej

Podstawa prawna ustawa z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2022 r. poz. 503 z późn. zm.)
ustawa z dnia z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2022 r. poz. 2000 z późn. zm.)

I. WYMAGANE DOKUMENTY:

Wniosek
Załączniki
- Jedna kopia mapy zasadniczej w skali 1:1000 lub 1:500 (dla inwestycji liniowych dopuszczalna skala 1:2000) przyjętej do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, obejmująca teren, którego wniosek dotyczy i obszar, na który inwestycja będzie oddziaływać – niezarysowana i nieopisana przez wnioskodawcę (mapa musi przedstawiać co najmniej obszar w granicach znajdujących się w odległości  nie mniejszej  niż trzykrotna szerokość frontu  działki objętej wnioskiem o ustalenie warunków zabudowy oraz nie mniejszej niż 50 metrów)
- Jedna kserokopia wyżej wymienionej mapy zasadniczej z naniesionymi granicami terenu objętego wnioskiem, obszaru oddziaływania planowanej inwestycji i  planowanego zagospodarowania terenu
- Opinie lub uzgodnienia z gestorami sieci, informujące czy istniejące lub projektowane uzbrojenie terenu jest wystarczające dla zamierzenia budowlanego (w zależności od potrzeb dotyczące przyłącza: wody, kanalizacji sanitarnej, energii, gazu, ciepłociągu itp.)
- Dodatkowe rysunki uszczegóławiające określenie planowanego sposobu zagospodarowania terenu oraz charakterystyki zabudowy i zagospodarowania terenu (dobrowolne)
- Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach (wyłącznie w przypadku inwestycji mogących znacząco oddziaływać na środowisko i potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko)
-Dokument pełnomocnictwa (jeśli został ustanowiony pełnomocnik)
- Dowód uiszczenia opłaty skarbowej z tytułu udzielenia pełnomocnictwa w wysokości 17 zł (jeżeli został ustanowiony pełnomocnik)
- Dowód uiszczenia opłaty skarbowej za wydanie decyzji o warunkach zabudowy dla wnioskowanej inwestycji – 598 zł (zwolnienie z tej opłaty przysługuje tylko właścicielom oraz użytkownikom wieczystym nieruchomości, której dotyczy wniosek)
- Inne


II. OPŁATY

Z dniem 20 lipca 2020 r. weszła w życie zmiana stawki opłaty skarbowej za wydanie decyzji o warunkach zabudowy z 107 zł na 598 zł.

W myśl przepisów ustawy z dnia 19 czerwca 2020 r. o dopłatach do oprocentowania kredytów bankowych udzielanych przedsiębiorcom dotkniętym skutkami COVID-19 oraz o uproszczonym postępowaniu o zatwierdzenie układu w związku z wystąpieniem COVID-19, osobami zwolnionymi z opłaty skarbowej bez względu na rodzaj planowanej inwestycji są właściciel lub użytkownik wieczysty terenu, którego wniosek dotyczy.

III. TERMIN ODPOWIEDZI:

zgodnie z przepisami ustawy z dnia z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego: załatwienie sprawy wymagającej postępowania wyjaśniającego powinno nastąpić nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej – nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania oraz ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (65 dni - do terminu nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa do dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu)

IV. JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA:

Wydział Polityki Przestrzennej, pok. 201 (II piętro)

Tel. 62 582 22 01

V. TRYB ODWOŁAWCZY

Od decyzji służy stronom prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Kaliszu za pośrednictwem Prezydenta Miasta Ostrowa Wielkopolskiego w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.

VI. UWAGI

WZÓR WNIOSKU UDOSTĘPNIONY W DOC ORAZ PDF 

VII. RODO:

Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informuję, iż :
Administratorem Danych jest Gmina Miasto Ostrów Wielkopolski, 63-400 Ostrów Wielkopolski, al. Powstańców Wielkopolskich 18, tel.: (62) 58-22-400, fax.: (62) 736-64-07, e-mail: um@umostrow.pl,
Administrator Danych wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z siedzibą w Urzędzie Miejskim w Ostrowie Wielkopolskim, 63-400 Ostrów Wielkopolski, al. Powstańców Wielkopolskich 18, e-mail: iod@umostrow.pl.
Dane osobowe są gromadzone i przetwarzane w celu realizacji obowiązków Administratora Danych, w związku z załatwianą sprawą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c)- RODO- Ustawa o Planowaniu i Zagospodarowaniu Przestrzennym oraz Kodeks Postępowania Administracyjnego,
- przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze – wydanie decyzji o ustaleniu lokalizacji celu publicznego,
- w celach archiwalnych
Dane osobowe będą usuwane w terminach wskazanych w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych lub innych przepisach prawa, regulujących czas przetwarzania danych, którym podlega Administrator Danych.
Dane osobowe będą przekazywane odbiorcą w rozumieniu przepisów o ochronie danych tj.: podmioty świadczące usługi pocztowe, informatyczne oraz stronom postępowania, instytucjom uzgadniającym i opiniującym w myśl ustawy z dnia 27 marca 2003 roku o Planowaniu i Zagospodarowaniu Przestrzennym oraz w ustawy z dnia 14 czerwca 1960 roku Kodeks Postępowania Administracyjnego a także innym podmiotom, w zakresie, w jakim są one uprawnione do ich otrzymywania na podstawie przepisów prawa,
Podanie danych Osobowych jest niezbędne do zrealizowania uprawnienia wynikającego z przepisów prawa a konsekwencją ich niepodania będzie brak możliwości rozpatrzenia wniosku o wydanie decyzji o warunkach zabudowy.
Osoba, której dane są przetwarzane, w granicach określonych Rozporządzeniem, ma prawo do:
- żądania od Administratora Danych dostępu do swoich danych osobowych,
- sprostowania, ograniczenia, przetwarzania danych,
- wniesienia skargi do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych – Stawki 2, 00-193 Warszawa

Załączniki

Wniosek DOC docx, 83 kB
Wniosek PDF pdf, 289 kB

Powiadom znajomego