Powrót do nazwiska noszonego przed zawarciem związku małżeńskiego
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | akta stanu cywilnego |
---|---|
Komórka odpowiedzialna | Urząd Stanu Cywilnego |
Wymagane dokumenty:
dokument tożsamości (dowód osobisty lub paszport)
1 marca 2015 r. weszła w życie nowa ustawa Prawo o aktach stanu cywilnego, zgodnie z którą do załatwienia spraw nie ma obowiązku składania odpisów aktów stanu cywilnego.
Oświadczenie można złożyć w ciągu 3 miesięcy od daty uprawomocnienia się wyroku sądu o rozwiązaniu małżeństwa.
Miejsce złożenia dokumentów:
Urząd Stanu Cywilnego – Urząd Miejski w Ostrowie Wielkopolskim, parter, pokój 32 lub 31, tel. 62 58 22 431 lub 58 22 432, email: usc@umostrow.pl
Obsługa interesantów odbywa się w godzinach 8.00-16.00.
Opłaty: od czynności urzędowej pobierana jest opłata skarbowa w wysokości 11 zł.
Opłaty można dokonać gotówką w kasie urzędu, kartą płatniczą na miejscu bądź przelewem na konto
Urząd Miejski w Ostrowie Wielkopolskim Wydział Finansowy
68 1540 1173 2001 4000 1010 0004.
Termin i sposób załatwienia:
Sprawa załatwiana jest niezwłocznie.
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 25 lutego 1964 r. - Kodeks rodzinny i opiekuńczy
- Ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
- Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 28 września 2007 r. w sprawie zapłaty opłaty skarbowej.