Zaświadczenie o stanie cywilnym
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | akta stanu cywilnego |
---|---|
Komórka odpowiedzialna | Urząd Stanu Cywilnego |
Wymagane dokumenty:
Zaświadczenie o stanie cywilnym wydawane jest osobie, której dotyczy. Złożenie wniosku wymaga osobistego stawiennictwa w urzędzie wraz z ważnym dokumentem tożsamości tj. dowodem osobistym bądź paszportem
Wniosek można także przesłać drogą elektroniczną za pomocą platformy e-PUAP.
Wniosek składa się do wybranego/dowolnego kierownika urzędu stanu cywilnego.
Miejsce złożenia dokumentów:
Dokumenty należy składać w Urzędzie Stanu Cywilnego – Urząd Miejski w Ostrowie Wielkopolski, parter pokój 32 lub 31 , tel. 62 58 22 432 lub 62 58 22 431.
Urząd Stanu Cywilnego pracuje od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00-16.00.
Opłaty:
Opłata za wydanie zaświadczenia o stanie cywilnym wynosi 38 zł
Opłatę należy uiszczać na poniższy numer rachunku bankowego: przelewem, gotówką w punkcie kasowym lub kartą płatniczą na miejscu.
Urząd Miejski w Ostrowie Wielkopolskim Wydział Finansowy
PKO Bank Polski S.A. 80 1020 2212 0000 5102 0461 1572
Termin i sposób załatwienia:
Wydanie zaświadczenia następuje do 7 dni od daty złożenia wniosku.
Odbiór zaświadczenia może nastąpić: osobiście bądź pocztą.
Podstawa prawna:
-Art. 44 ust. 1 pkt. 3 oraz ust. 5 i 6, art. 49, art. 145 ustawy z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego
- Rozporządzenie Ministra Cyfryzacji z dnia 18 kwietnia 2020r. w sprawie wzorów dokumentów wydawanych z zakresu rejestracji stanu cywilnego
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
- Ustawa z dnia 17 lutego 2005r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne
- Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 28 września 2007 r. w sprawie zapłaty opłaty skarbowej