W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miejski
w Ostrowie Wielkopolskim


Al. Powstańców
Wielkopolskich 18
63-400 Ostrów Wielkopolski

tel. (+48) 62 58 22 400
fax (+48) 62 736 64 07
e-mail: um@umostrow.pl

elektroniczna skrzynka
podawcza ePUAP:
/MiastoOstrowWielkopolski/skrytka

serwis www: umostrow.pl

Zaświadczenie o stanie cywilnym

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy akta stanu cywilnego
Komórka odpowiedzialna Urząd Stanu Cywilnego

Wymagane dokumenty:

Zaświadczenie o stanie cywilnym wydawane jest osobie, której dotyczy. Złożenie wniosku wymaga osobistego stawiennictwa w urzędzie wraz z ważnym dokumentem tożsamości tj. dowodem osobistym bądź paszportem

Wniosek można także przesłać drogą elektroniczną za pomocą platformy e-PUAP.

Wniosek składa się do wybranego/dowolnego kierownika urzędu stanu cywilnego.

Miejsce złożenia dokumentów:

Dokumenty  należy składać w Urzędzie Stanu Cywilnego – Urząd Miejski w Ostrowie Wielkopolski, parter pokój 32 lub 31 , tel. 62 58 22 432 lub 62 58 22 431.
Urząd Stanu Cywilnego pracuje od poniedziałku do piątku w godzinach  8.00-16.00.

Opłaty:

Opłata za wydanie zaświadczenia o stanie cywilnym wynosi 38 zł

Opłatę należy uiszczać na rachunek Miasta Ostrowa Wielkopolskiego, gotówką w kasie lub kartą płatniczą.

Wnioski krajowe:

wpłata na konto Urząd Miejski w Ostrowie Wielkopolskim Wydział Finansowy

68 1540 1173 2001 4000 1010 0004.

Wnioski przesyłane spoza granic RP:

wpłata na konto nr Urząd Miejski w Ostrowie Wielkopolskim Wydział Finansowy  EBOSPLPW223 PL 68 1540 1173 2001 4000 1010 0004 , w walucie polskiej. Przy wpłacie w obcej walucie należy uwzględnić również jej kurs, bowiem polski bank skupuje dewizy po kursie tabelarycznym danego dnia. Powstanie niedopłaty spowoduje wydłużenie załatwienia sprawy.

Termin i sposób załatwienia:

Wydanie zaświadczenia następuje do 7 dni od daty złożenia wniosku.
Odbiór zaświadczenia może nastąpić: osobiście bądź pocztą.
Podstawa prawna:

 -Art. 44 ust. 1 pkt. 3 oraz ust. 5 i 6, art. 49, art. 145 ustawy z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego

- Rozporządzenie Ministra Cyfryzacji z dnia 18 kwietnia 2020r. w sprawie wzorów dokumentów wydawanych z zakresu rejestracji stanu cywilnego

- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej

- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego

- Ustawa z dnia 17 lutego 2005r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne

- Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 28 września 2007 r. w sprawie zapłaty opłaty skarbowej 

Załączniki

Powiadom znajomego