Dotacje celowe na dofinansowanie zadań służących ochronie zasobów wodnych, polegających na gromadzeniu wód opadowych i roztopowych w miejscu ich powstania
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | dofinansowania, dotacje, zapomogi, stypendia |
---|---|
Komórka odpowiedzialna | Referat Gospodarki Odpadami i Energetyki Miejskiej |
PODSTAWA PRAWNA:
Uchwała nr XLIV/487/2022 Rady Miejskiej Ostrowa Wielkopolskiego z dnia 21 lutego 2022 roku w sprawie udzielania dotacji celowej na dofinansowanie zadań służących ochronie zasobów wodnych, polegających na gromadzeniu wód opadowych i roztopowych w miejscu ich powstania (Dz. Urz. Woj. Wlkp. z 2022 r., poz. 1985)
I. WYMAGANE DOKUMENTY
Wniosek z załącznikami określonymi uchwałą:
- pisemna zgoda właściciela lub właścicieli nieruchomości do występowania z wnioskiem o udzielenie dotacji, zawarcia umowy o udzieleniu dotacji oraz rozliczenia dotacji (dotyczy podmiotów, o których mowa w § 5 ust. 4 uchwały nr XLIV/487/2022 Rady Miejskiej Ostrowa Wielkopolskiego z dnia 21 lutego 2022 roku w sprawie udzielania dotacji celowej na dofinansowanie zadań służących ochronie zasobów wodnych, polegających na gromadzeniu wód opadowych i roztopowych w miejscu ich powstania),
- pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie dotacji, zawarcia umowy o udzielenie dotacji oraz rozliczenia dotacji (dotyczy sytuacji, w których tytuł prawny do budynku lub lokalu, przeznaczonego na cele mieszkalne lub na prowadzenie działalności gospodarczej przysługuje więcej niż jednemu podmiotowi, pełnomocnictwo załączają podmioty, o których mowa w § 5 ust. 5 uchwały nr XLIV/487/2022 Rady Miejskiej Ostrowa Wielkopolskiego z dnia 21 lutego 2022 roku w sprawie udzielania dotacji celowej na dofinansowanie zadań służących ochronie zasobów wodnych, polegających na gromadzeniu wód opadowych i roztopowych w miejscu ich powstania),
- dokument, z którego będzie wynikało, kto jest aktualnym właścicielem nieruchomości (tylko jeżeli
dla nieruchomości objętej wnioskiem nie jest prowadzona księga wieczysta).
W przypadku wspólnot mieszkaniowych:
- uchwała powołująca zarząd lub umowa powierzająca zarządzanie nieruchomością zarządcy – podmiot reprezentujący wspólnotę mieszkaniową,
- zgoda właścicieli wchodzących w skład wspólnoty mieszkaniowej na zadanie służące ochronie zasobów wodnych, polegające na gromadzeniu wód opadowych i roztopowych w miejscu ich powstania, wyrażona w formie uchwały oraz upoważnienie właścicieli dla zarządu wspólnoty mieszkaniowej do złożenia wniosku.
Przedsiębiorca ubiegający się o dotację stanowiącą pomoc de minimis zobowiązany jest do dostarczenia wraz z wnioskiem:
- zaświadczenia o pomocy de minimis, o pomocy de minimis w rolnictwie oraz pomocy de minimis w rybołówstwie jakie podmiot otrzymał w roku, w którym ubiega się o pomoc, oraz w ciągu dwóch poprzedzających go lat podatkowych, albo oświadczenie o wielkości pomocy de minimis, pomocy de minimis w rolnictwie oraz pomocy de minimis w rybołówstwie otrzymanej w tym okresie, albo oświadczenie
o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie,
- formularza informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis zgodny z wzorem określonym w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis (Dz. U. Nr 53, poz. 311 z późn. zm.),
- formularz informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie zgodny z wzorem określonym w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 11 czerwca 2010 r. w sprawie informacji składanych przez podmioty ubiegające się o pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie (Dz. U. Nr 121, poz. 810).
II. OPŁATY:
Bez opłat
III. JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA:
Wydział Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska - Referat Gospodarki Odpadami i Energetyki Miejskiej.
IV. TRYB ODWOŁAWCZY:
Uchwała nie przewiduje trybu odwoławczego.
V. UWAGI:
W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia. Złożenie wniosku nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji. Dotacja przyznawana jest na podstawie umowy, która jest zawierana po rozpatrzeniu wniosku przez Prezydenta Miasta Ostrowa Wielkopolskiego.
VI. OBOWIĄZEK INFORMACYJNY:
Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informuję, iż :
1. Administratorem Danych jest Gmina Miasto Ostrów Wielkopolski, reprezentowana przez Prezydenta Miasta Ostrowa Wielkopolskiego, 63-400 Ostrów Wielkopolski, al. Powstańców Wielkopolskich 18, tel.: (62) 58-22-400, fax.: (62) 736-64-07, e-mail: um@umostrow.pl.
2. Administrator Danych wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym można się skontaktować:
- listownie przesyłając korespondencję na adres: Inspektor Ochrony Danych, al. Powstańców Wielkopolskich 18, 63-400 Ostrów Wielkopolski;
- telefonicznie pod numerem 62-58-22-102;
- pisząc e-mail na adres: iod@umostrow.pl.
3. Dane osobowe gromadzone są i przetwarzane w celu udzielenia i rozliczenia dotacji celowej na zadania służących ochronie zasobów wodnych, polegających na gromadzeniu wód opadowych i roztopowych w miejscu ich powstania, na podstawie:
- art. 6 ust. 1 lit. b) RODO - przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy – w przypadku pozytywnie zaopiniowanego wniosku o udzielenie dotacji, będziemy przetwarzać dane osobowe, ponieważ jest to niezbędne do podpisania i wykonania umowy, o którą wnioskodawcy występują wnioskując o dotację;
- art. 6 ust. 1 lit. a) RODO - w celu przyspieszenia kontaktu - w zakresie numeru telefonu - na podstawie zgody osoby, której dane dotyczą;
- art. 6 ust. 1 lit. c) RODO - przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze – w przypadku wniesienia opłaty za udzielone pełnomocnictwo - na podstawie ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
4. Dane osobowe będą usuwane w terminach wskazanych w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.
5. Dane osobowe będą przekazywane podmiotom przetwarzającym je na zlecenie Administratora Danych (podmiotom serwisującym systemy informatyczne i aplikacje, w których przetwarzane są dane osobowe), podmiotom świadczącym usługi pocztowe oraz mogą być udostępnione instytucjom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obowiązującego prawa (np.: organom administracji, sądom) oraz innym podmiotom, w zakresie, w jakim są one uprawnione do ich otrzymywania na podstawie przepisów prawa. Dane w zakresie imienia, nazwiska stron umowy oraz kwoty otrzymanej dotacji zostaną upublicznione na stronie BIP tut. Urzędu.
6. Podanie danych osobowych jest konieczne w celu wystąpienia o udzielenie i rozliczenie dotacji oraz zawarcia i realizacji umowy a w przypadku nr telefonu dobrowolne. W przypadku wnoszenia opłaty skarbowej za pełnomocnictwo, podanie danych jest wymogiem prawa.
7. Osoba, której dane są przetwarzane, ma prawo do:
- żądania od Administratora Danych dostępu do swoich danych osobowych,
- sprostowania, ograniczenia przetwarzania,
w przypadku zgody na przetwarzanie danych na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) RODO (numer telefonu), przysługuje prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Oświadczenie o cofnięciu zgody wymaga jego złożenia w formie pisemnej i przesłania na adres Urzędu Miejskiego w Ostrowie Wielkopolskim z adnotacją na kopercie – dotacja gromadzenie wód opadowych i roztopowych lub elektroniczne na adres iod@umostrow.pl.